Update

Hej allihopa!

Nu var det väldigt längesen jag tittade in här! Jag har haft en massa plugg att göra så tiden har bara runnit iväg. Men nu har äntligen sommaren börjat för min del! Så från och med nu kommer jag kunna uppdatera här mer oftare. Jag har en massa kort att visa er! Jag har också bestämt mig för att börja skriva på engelska här på bloggen. Så kan många fler ta del av vad jag skriver.

I det här inlägget tänkte jag visa två grattiskort som jag gjorde nyligen. Det första kortet jag tänkte visa er är ett grattiskort jag gjorde till min morfar som fyller år snart.

Hi everyone!

It’s been a really long time since I posted here! I’ve been busy with school. Time flies. But now my summer finally has started! Yay! Which means I’m going to be able to post here more often. I have a lot of crafty projects to share with you! I’ve decided to start writing in english on my blog so that more people can read my posts.

Today I’m gonna show you two birthday cards that I made just recently. The first card I’m going to show you is one I made for my grandfather, his birthday is coming up.

Bild1 Bild2

Förra fredagen var vi förbi Slöjddetaljer i Stockholm där jag passade på att köpa på mig lite nya grejer. Bland annat ett par embossingfoldrar från Sissix, inklusive den på bilden. Det var första gången jag testade att använda en embossingfolder och jag måste säga att det var väldigt roligt! De ger mig många idéer! Den här embossingfoldern är faktiskt från ett set med jultema (mönstret ska tydligen vara julgranar) men det går ju att använda till andra projekt också. Mönsterpapperna är också nya, jag köpte en paper pad från Basic Grey med en massa papper med olika geometriska mönster och mycket färger. Den gröna remsan är en bit washitejp som jag fäst på cardstock och klippt ut. Bokstäverna är från en nyinköpt bokstavsdie från Tim Holtz som jag testade för första gången. Det är kul att kunna variera sig med text på många olika sätt. Jag satte på lite glossy accents på bokstäverna, knöt en bit natursnöre runt kortet och satte ett litet utstansat hjärta nära knuten på snöret.

Nästa kort är också ett grattiskort. Vi var på inflyttnings/födelsedagsfest i helgen. Ett väldigt bra tillfälle att få leka lite med några nya distress inks!

Last friday we stopped by Slöjddetaljer in Stockholm and I bought some new fun stuff to play with. A few embossing folders from Sissix, like the one in the picture, among other things. It was my first time using an embossing folder and I must say that it was a lot of fun! I get a lot of ideas allready! This embossing folder were actually from a christmas themed set(the pattern is supposed to be christmas trees) but I think it’s OK to use them whenever. You can’t really see that it is christmas trees anyways. The patterned papers are also new, I bought a paper pad from Basic Grey. It has a lot of geometric prints and bright colors in it. The green strip is just washi tape that I adhered to a piece of card stock and trimmed. The letters are from a (also new) die from Tim Holtz that I tried out for the first time. I think it’s fun to have a lot of different options for the sentiment. Then I put a little glossy accents on the letters to dress them up a bit, tied some twine around the card and put a little punched heart near the knot of the twine.

The second card is also a birthday card. On saturday we were invited to a housewarming/birthday party. A perfect time to break out some new distress inks and play a little!

Bild3 Bild4

Här skapade jag en färgglad förgrund i färgerna Ripe Persimon, Picked Raspberry och Squeezed Lemonade. Så klara och glada färger! Härligt! Sen embossade jag en text med silvrigt embossingpulver. Till bakgrunden testade jag en annan embossingfolder från samma set som den på det förra kortet. Det här mönstret får mig att tänka på gammaldags tapeter. Som pricken över i:et strödde jag några paljetter runt texten. Sen ritade jag fejkstygn för att rama in det färgglada pappret och knöt en rosett runt toppen av kortet.

Here I made a colorful centrepiece. The colors I used were Ripe Persimon, Picked Raspberry and Squeezed Lemonade. Such bright and cheerful colors! Love it! Then I heat embossed a sentiment using silver embossing powder. For this background I used the other embossing folder from the same christmas set as on the first card. This pattern makes me think of vintage wallpaper. To finish the card off I sprinkled some sequins around the sentiment. Then I drew som dash lines around the inked piece to frame it a bit more and tied some twine around the top of the card in a bow.

Julia

Categories: Inspiration, Kort, Pyssel | Etiketter: , , , , , , , , , , | 1 kommentar

Inläggsnavigering

One thought on “Update

  1. Jätte fint!kram

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

