Dyluisions ink spray

Hej hej!

För några veckor sen var jag och Jonathan bjudna på 25-årsfest. Så här blev kortet:

Bild1

Bild2

Jag har köpt ett par nya Dylusions sprayflaskor som jag ville testa. Det är såna härligt klara färger! Jag använde mig av samma teknik som när man gör bakgrunder med Distress inks. Först sprayar jag de färgerna jag vill ha på ett underlag som är non-stick, till exempel ett non-stick craft sheet, eller ett non-stickbakplåtspapper. Sedan lägger jag mitt papper direkt på färgen, drar upp pappret och torkar med min heat tool. Sedan upprepar jag detta tills jag är nöjd med resultatet. För en cool distressed effekt kan man droppa vatten över, vilket gör att färgen bleks på de ställena vattendropparna hamnar.

Jag satte dit ett par remsor linnetygtejp på kortbasen, bakom bakgrunden. Sedan började jag jobba med grattishälsningen. Jag stansade ut en cirkel i vitt cardstock med min Big Shot i en storlek som passade texten. Först stämplade jag ordet ”happy” i svart, permanent ink. Därefter guldembossade jag ordet ”birthday” så att det överlappade ordet över något. Jag valde medvetet en ”enkel” font och en snirklig, för att ge bäst kontrast. Hade jag till exempel valt två kursiva fonter hade det sett väldigt rörigt ut.

Jag testade först att sätta dit cirkeln som den var, men tyckte att det saknades något så jag stansade ut en ram. Först lät jag den vara vit, men ändrade mig sen och gjorde lite faux metal på den i guld. Det gjorde tricket!

Som pricken över i:et skvätte jag lite guldsprayfärg diagonalt över kortet och limmade dit små guldstjärnor intill några av färgdropparna. Jag stansade även ut ett rött hjärta som jag dekorerade med stickles glitterlim och ett lager av glossy accents(3D-lim). För att binda ihop allting ritade jag fejkstygn runt kortet i svart penna.

Hoppas ni alla får en härlig påsk med mycket påskgodis! 

Kram Julia

Categories: Dekorationer, Inspiration, Kort, Pyssel | Etiketter: , , | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

