Leker lite med min nya modeling paste

Hej!

Idag tänkte jag visa ett kort där jag har testat min nya modeling paste. För er som undrar vad det är för något så är det en vit tjock smet som man använder för att skapa struktur och ger en 3D-effekt. Jag hade sett en massa olika projekt där man använt modeling paste och ville väldigt gärna testa själv, men hade bara inte kommit till skott och köpt en burk. Nu fick jag äntligen testa och det var lika roligt att leka med som det såg ut! Det kommer bli kul att experimentera med sen. 

Jag smetade på den genom en stencil och sen när det torkat färgade jag in pappret med olika distress inks. Sen sprayade jag vatten i handen och skvätte över pappret, vilket gör att färgen lyfts bort från de ställena där vattendropparna hamnat. Tårtpappret har jag också färgat in med distress ink för att det skulle smälta in bättre på kortet. Ramen runt bakgrunden är en textiltejp i linne som ger en canvas-känsla som jag gillar.

Bild3

Bild4

Sedan stansade jag ut ett par cirklar med big shoten och skapade en yta åt texten. För lite extra effekt satte jag cirkeln på 3D-kuddar. Sedan satte jag ihop en hälsning med två olika stämplar och embossade dem med två olika embossingpulver. Det lila pulvret jag använde till ”grattis” är egentligen lite metalliskt när ljuset hamnar på det, men det syns inte riktigt på bilden. Som pricken över i:et placerade jag ut några rhinestones för att binda ihop allt och dra blicken till texten.

Jag gillar hur bakgrunden, som är lite grungy och vintage, kontrasterar mot de mer mjukare detaljerna som det ljust lavendellila tårtpappret och jordtonerna i linnetejpen och hampsnöret. Vad tycker ni? Tycker ni att man kan göra ett kort som både är hårt och mjukt? Kommentera gärna! 

Kortet gav jag till Jonathan som fyllde år nu i veckan och nu står det på hans sängbord 

Hoppas ni får en härlig helg allihop!

Kram Julia

Categories: Inspiration, Kort, Pyssel | Etiketter: , , , , , , , , | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

