Första advent

Idag är det den första december och även första advent och det firar vi genom lite inspiration! Jag tänkte dela med mig av tre enkla projekt med washitejp:

Bild1

När det börjar nalkas mot jul och det blir mörkare är det mysigt med levande ljus. Hittade dessa blockljus på Ikea, tyckte de var så fina. Jag hade redan fatet med hjärtana, fast med andra ljus, som jag fått i födelsedagspresent förra året. Men de ljusen var slut så jag bytte ut dem mot dessa nya och dekorerade dem med ett rött band och lite washitejp runt kanten på fatet.

Bild2 Bild3

När man väl börjar dekorera med washitejp är det svårt att sluta! Jag klädde även in två ljuslyktor och en tandpetarhållare. Washitejp är lätt att ta bort, så om man vill använda t.ex. en ljuslykta sen efter jul igen tar man bara enkelt bort tejpen igen. Men det är lite olika med olika sorter, vissa fäster bättre än andra. I detta fall började de korva upp sig, så jag satte en bit dubbelhäftande tejp i änden på tejpremsan så det håller ända fram till jul!

Det är roligt att dekorera tändsticksaskar också, här är en gammal tutorial jag gjort för er som inte har sett den. Här och här finns lite mer inspiration.

Igår städade vi fint och satte upp julgardiner och ljusstakar och idag blir det lite lussebulle- och pepparkaksbak! Har ni börjat pynta hemma än?

Hoppas ni har en mysig första advent!

Kram Julia

Categories: Altrat, Dekorationer, Inspiration, Pyssel | Etiketter: , , , , , | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

