Present till en liten prinsessa

Hej allihopa!

Nu var det längesen jag la upp något här på bloggen. Har varit fullt upp här hemma. Kom precis tillbaka från min syster där jag firade min systerdotter som fyllde fyra år! Hon älskar prinsessor så jag tänkte att det skulle bli ett bra tema på hennes födelsedagskort och present. Så här blev kortet:

Bild1 Bild2

Bild3

Figurstämpeln ser inte exakt ut som den på kortet, utan jag har gjort om den lite och anpassat den till prinsesstemat. Hon är sedan färglagd med distress ink. Jag lekte lite med paper piecing och klippte ut klänning och skor ur ett mönsterpapper och limmade dit dem på flickan. Kronan och rosetterna på skorna har jag klippt ut för hand. Kronan embossade jag i guld och dekorerade med ett litet hjärta och några rhinestones. Hjärtat klippte jag också ut för hand och dekorerade med stickles och glossy accents. Rosetterna på skorna och hennes hårsnoddar målade jag med guldfärg och fyllde i med glossy accents. Ballongerna är också utklippta för hand och sedan målade med distress ink och ifyllda med glossy accents. Eftersom det redan var så mycket färg på kortet tyckte jag att det passade bra med fjärilar i guld.

Själva presenten blev ett armband och ett par örhängen:

Bild7 Bild8

Armbandet ville jag göra så barnvänligt som möjligt, det vill säga så hållbart det går att göra ett armband, så hon kan ha det när hon leker prinsessa. Jag använde vanligt enkelt gummiband och vaxpärlor. Berlockerna sitter på säkerhetsringar istället för jump rings så de inte skulle ramla av. Hon har inte hål i öronen så örhängena jag gjorde är fästa på skruvclips. Det blev även en liten ask som hon kan förvara sina smycken i, så inte en viss lillasyster får tag i dem.. 

Bild4 Bild5

Bild6 Bild9

Bild10 Bild11

Så här fin blev prinsessan i sina nya smycken!  

På söndagen var det barnkalas och då hade jag fått i uppdrag att göra vimplar

Bild12 Bild13

Bild14

Jag passade ju såklart på att pyssla lite när jag fick chansen.

Kram Julia

Categories: Askar, Dekorationer, Inspiration, Kort, Pyssel, smycken | Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

