Pappersörhängen och en liten ask

Hej allihopa!

Idag tänkte jag dela med mig av en beställning jag fick, pappersörhängen med tillhörande ask. Då mottagaren inte har hål i öronen gjorde jag dessa med skruvclips. Därför var det också ganska viktigt att själva hängena inte skulle bli för tunga och då passar det ju bra att göra ett par i papper! Jag gjorde dessa lite mindre än de jag gjort tidigare så de är verkligen mini! Mer inspiration till pappersörhängen finns här.

Bild1 Bild2

Här är lite bilder på asken också, som är vikt från grunden.

Bild3 Bild4 Bild5 Bild6 Bild7 Bild8 Bild9 Bild10

Det är ganska enkelt när man väl vet hur man ska vika. Här finns ett bra och tydligt exempel. Botten på min ask blev 5 x 5 cm, började med en pappersbit som var 14 x 14 cm. Denna storlek blev precis lagom som smyckesask. För att göra ett lock till asken behöver pappret vara ca 0,5 cm större än det till bottendelen, i detta fall alltså 14,5 cm. Nästa gång ska jag nog prova att göra locket ännu lite större, den här blev lite trög att stänga. Så kanske nästan en cm behövs. Man får prova sig fram helt enkelt!

När jag ändå satt och pysslade blev det en liten berlock också, mamma ville ha en till sitt pärlarmband.

Bild11 Bild12

Den stora rosa pärlan är gjord av papper, om du vill veta hur jag har gjort den finns det steg-för-steg-beskrivning här.

Hoppas ni blir inspirerade!

Kram Julia

Categories: Askar, Inspiration, Pyssel, smycken | Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , | 1 kommentar

Inläggsnavigering

One thought on “Pappersörhängen och en liten ask

  1. Sophia

    WOW du borde ju heta STORA konstnären stället 🙂 Ett sånt där armband vet jag en som skulle bli glad för om hon fick, hon börjar på O 😉 KRAM

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

