Pysseldag

Hej hej!

I förrgår hade jag lite pysselverkstad med en kompis. Vi började på stan och shoppade loss lite och sen cyklade vi hem till mig och satte igång! Här är vad jag fick ihop:

Bild1 Bild2

Det första kortet, med fjärilarna på, gick ganska fort att få ihop. Var så inspirerad av det gröna bandet med prickar tillsammans med det rosa snöret, tycker det är en så skön färgkombination. Jag började med ett mörkt brunt papper som bakgrund på kortbasen. Sedan satte jag dit banden, med en snygg spets bakom, på fjärilspappret innan jag satte dit det på kortbasen med 3D-kuddar. Sedan dekorerade jag fjärilarna lite med glitterlim.

Det andra kortet hann jag bara börja på egentligen, så jag gjorde klart det själv på kvällen istället. Tekniken jag använde mig av på bakgrunden kallas paper piecing, vilket betyder helt enkelt att jag satt ihop pappersbitar för att skapa ett mönster, som ett pussel! I det här fallet valde jag att göra ett mönster av solstrålar. Det ser ju lite ut som att ängeln på bilden tittar upp mot himlen, så det blev ju passande.

Kram Julia

Categories: Dekorationer, Inspiration, Kort, Pyssel | Etiketter: , , , , , , , , , , | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

