Asieninspirerat kort

Hej hej!

Idag vill jag dela ännu ett kort med broderi på. Här med en enkel ram av efterstygn i silvertråd:

Bild1 Bild2

Pappret med körsbärsblommorna är så underbart så jag tyckte att det talade ganska mycket för sig själv. Därför ville jag inte placera något uppe på det. Men jag kunde inte låta bli att dekorera det lite med glitterlim. För att pappret skulle hamna mer i förgrunden satte jag det på 3D-kuddar.

Bild3 Bild4

Nedanför placerade jag en restbit av pappret direkt på kortbasen, för att ge en illusion av att mönstret fortsatte ner. Eftersom jag inte ville täcka över det helt valde jag att knyta ett organzaband runt i en rosett. Det passade perfekt, det blev inte för platt, men eftersom organza är genomskinligt kunde man skymta mönstret igenom bandet.

För att ha något att skriva på gjorde jag en egen baner med v-formade ändar. För att hålla baneren uppe satte jag dit 3D-kuddar i hörnen. En liten skymt av insidan också, där jag stämplat en ram av en av mina nya spetsstämplar i svart ink.

Kram Julia

Categories: Broderi, Dekorationer, Inspiration, Kort, Pyssel | Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

