Bröllopspresenter

Hej hej!

I lördags var jag på bröllop för första gången och hade med mig ett kort, en dekorerad vinflaska och en altrad chokladask som presenter. Dessa tänkte jag visa upp här:

Kortet hade jag gjort klart sen länge, men det tog ett tag att komma igång med presenterna. Jag fastnade lite där ett tag. Tror att bara för att det skulle vara bröllopspresenter tyckte jag att det skulle vara så himla speciellt att jag tänkte för mycket kring alltihopa. Jag kände att det var viktigt att hålla en röd tråd kring alla grejerna och eftersom jag redan hade gjort kortet och inte hade så mycket av det pappret kvar tyckte jag att det var svårt. Men sen lossnade det till slut (kanske när jag slutade tänka…) och jag blev ganska nöjd med resultatet.

Då kortet var gjort i ganska diskreta färger, champagne och guld, så ville jag inte ta in någon ny färg i presenterna utan hålla mig på samma nivå. Dock så är ju rospappret på vinflaskan lite åt det lila hållet men det är ändå inte en så stark färg att det syns för mycket.

Den stora blomman på locket på asken är en del av ett mönsterpapper. Jag hade någon gång tidigare klippt ut en mindre blomma från samma papper men inte gjort något med den. Så jag försökte först att använda den men tyckte att den var för liten. Då kom jag på att jag hade en del av det pappret kvar och klippte ut den större blomman och den passade mycket bättre – då den var stor och platt kunde den fungera som en del i bakgrunden samtidigt som en stor del av huvuddekorationen.

Vimplarna som jag skrev texten på är samma papper jag använde på kortet, vilket ger en känsla av att de hör ihop. Jag använde även samma penna och stil på texten. Jag fortsatte på samma sätt genom att göra fejkstygn, med guldpennan jag använde på kortet, på flera ställen på asken och även på flaskan.

Jag klädde in insidan och även undersidan så att mottagaren kunde använda asken även efter det att chokladen var slut. Här använde jag mig av enkla vita papper och skapade en egen bakgrund med hjälp av stämplar, guldembossing, guldpennan och några halvpärlor. På undersidan ville jag ju förstås också få med min lilla logga.

En sak som jag kom att tänka på nu när jag kollar på bilderna är att första gången på länge har jag gjort grejer utan att använda distress ink! Det är inte ofta, jag älskar ju en vintage look. Men den här asken blev ju kanske lite mer shabby chic än vintage.

Kram Julia

Categories: Altrat, Dekorationer, Inspiration, Kort, Pyssel | Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , | 1 kommentar

Inläggsnavigering

One thought on “Bröllopspresenter

  1. Här har du verkligen fått till det, så snyggt och stilfullt!!
    Kram!<3<3<3

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

