I regnbågens alla färger – del 2

Hej allihopa!

Idag vill jag visa upp kortet som hörde till örhängena i papper jag visade upp här om dagen (vilket också är det andra regnbågskortet som jag lovade att jag skulle lägga upp). Del 1 hittar ni här.

Detta kort är lite av ett experiment. Kanske inte riktigt min vanliga stil. Jag har märkt att jag har lite svårt för att hitta matchande papper till den biten regnbågsfärgerna var på. Det är ju så många färger att välja mellan och man vill ju inte att bakgrundspapprena ska stjäla uppmärksamheten från huvuddekorationen. Så jag försökte hålla det ganska diskret men tog in lite turkos och även ett silverglittrigt papper som jag tyckte passade ganska bra.

När jag skulle göra själva huvuddekorationen, dvs. ”regnbågspappret”, började jag med en bit cardstock som jag inkade in i olika Distress Inks: Dusty Concord, Faded Jeans, Broken China, Peeled Paint, Mustard Seed, Wild Honey, Aged Mahogny och Victorian Velvet. Jag hade säkert kunnat få en mer exakt regnbåge med andra färger, men dessa var de nyanser jag hade hemma. Jag applicerade färgerna ganska överlappande för att de skulle blandas tillsammans och ge ett fint spektrum. Sedan täckte jag hela biten med dubbelhäftande tejp och därefter med ett genomskinligt glitter. För att få snygga kanter limmade jag dit en ram av spets.

Kram Julia

Categories: Dekorationer, Inspiration, Kort, Pyssel | Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , | 1 kommentar

Inläggsnavigering

One thought on “I regnbågens alla färger – del 2

  1. Ja, vad kan man säga?:) alldeles, alldeles underbara! Du gör så fina kort!
    Kram<3<3<3

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

