I regnbågens alla färger – del 1

Hej allihopa!

Igår grattade jag min kära mamma på födelsedagen med ett kort och lite hemmagjorda smycken. Det var uppskattat!

Kortet var roligt att göra, jag testade en ny grej. Är lite inne på regnbågens alla färger just nu och testar detta på lite olika sätt. Har gjort en annan variant också som jag kommer visa upp senare.

Här har jag stansat ut en väldig massa små pyttefjärilar i alla olika färger och placerat dem lite som en regnbåge. Det är lite pillgöra, men det är värt besväret för det blir så snyggt när det är klart! Sen tycker jag att den svarta ramen, som är ett smalt band, gör att ”fjärilstavlan” står ut lite extra! 

Örhängena och berlocken gick förvånansvärt fort att knåpa ihop.. Börjar få in snitsen på det där 

Jag gjorde ingen egen ask denna gång, hade en liten smyckesask liggandes i gömmorna som jag använde och knöt runt en bit organza som lite extra dekoration (kunde inte låta bli..).

Hoppas ni blir inspirerade att testa något liknande med en rolig stans och lite pappersrester (detta är för övrigt ett bra sätt att använda upp de där små pappersbitarna man har så svårt för att slänga).

Kram Julia

Categories: Dekorationer, Inspiration, Kort, Pyssel, smycken | Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , | 4 kommentarer

Inläggsnavigering

4 thoughts on “I regnbågens alla färger – del 1

  1. Ida

    Oj vad fin kort! Kan tänka mej att mamma blev glad!! Saknar dej! Kram!

  2. Pingback: I regnbågens alla färger – del 2 | Lilla Konstnären

  3. Kommenterar först nu.. men har ju gjort det IRL för länge sen förstås;) hihi. Måste bara skriva att jag är så glad för de fina smyckena och för det underbara kortet! Så fina!!
    Många kramar!<3<3<3

  4. Pingback: Hemmagjorda stenciler del 1 av 3 | Lilla Konstnären

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

