Scrapbooking

Hej hej!

Idag tänkte jag dela med mig av min allra första scrapbooksida! Jag har tänkt i över två år nu att jag vill testa på att göra ett mini-album eller en scrapbook, men det har jag inte gjort då det inte har blivit av att jag har framkallat några bilder att scrappa med och så har jag inte haft något album att samla sidorna i.

Men nu senaste tiden har jag kollat en hel del scrapbooking på Youtube. Jag har hittat en kanal som har blivit en favorit, Shimelle Laine,  och som jag kan tipsa om ifall man vill ha lite idéer och/eller om man kanske är ny i scrapbooking. Tjejen bakom kanalen är bra på att förklara och beskriver på ett bra sätt hur hon har gått tillväga när hon gjort sin layout.

I alla fall så hade jag kollat på ett antal videos i streck och kände efter ett tag hur det kliade i fingrarna. Jag kände att jag behövde få ur mig lite kreativitet. Så då tänkte jag att det spelar ingen roll om jag inte har planerat något eller inte har vissa saker hemma, jag vill bara göra något! Jag råkade ha ett par bilder på min kissemiss liggandes i skrivbordslådan och de fick äntligen komma till användning! Så här ser sidan ut:

Jag har tänkt att jag ska skriva lite journaling i det tomma fältet till höger, men har inte riktigt bestämt vad jag ska skriva än, så det får vara tomt där så länge. Eftersom bilderna inte säger något speciellt(ingen speciell händelse, resa eller liknande) så känns det svårt att komma på något att skriva. Det tåls att tänka på! Jag har dock tänkt att jag ska göra en scrapbook om Miranda(kissen) så då skulle denna sida kunna passa som en slags första sida, som en presentation av albumet. Men nu har jag ju inga fler bilder så nu blir det till att framkalla om jag ska kunna göra något mer!

Men jag har definitivt fått mersmak för scrapbooking nu, förhoppningsvis kommer det fler inlägg om det i framtiden, beroende på hur lång tid jag tar på mig att framkalla bilder.

Kram Julia

Categories: Dekorationer, Inspiration, Pyssel, Scrappat | Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , | 1 kommentar

Inläggsnavigering

One thought on “Scrapbooking

  1. Ja, har ju sett denna irl, och den är såå fin! 🙂
    Kramar!<3<3<3

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

