Grattiskort med vimplar

Hej hej!

För en vecka sen firade vi en nybliven 1-åring i familjen och då var jag ju tvungen att göra ett kort. Det var dock lite av en utmaning för mig eftersom jag inte så ofta gör kort till små barn, utan kompisar och vuxna mest. Men det är alltid roligt att testa nya färger och former. Jag glömde att fota kortet innan, snurrig som jag är, så det blev inte så bra bilder. Hoppas det går att se tillräckligt bra ändå!

kort

På detta kort testade jag att göra egna vimplar, några i färgat papper och några som jag klädde in i washitejp. Även ettan som jag klippt ut i rosa cardstock klädde jag in i lite rosa-prickig washitejp. För att fästa ihop vimplarna i varann satte jag dit små rosa brads och sen stansade jag ut små rosa hjärtan som jag satte dit som dekoration på ett par av vimplarna med 3D-kuddar. På hjärtat i mitten tyckte jag det passade bra med en liten rhinestone. Sedan fäste jag vimplarna på kortbasen med 3D-kuddar och ovanför limmade jag dit ett snöre med rosetter i båda ändarna för att ge illusionen av att vimplarna hänger i snöret.

På underdelen av kortbasen satte jag dit en bit mönsterpapper i en pastellig rosa för att bryta av de kalla blåa färgerna och satte dit washitejp för att dölja skarven och för att binda ihop de två delarna av kortet. Ettan är också satt på 3D-kuddar för att ge samma höjd som vimplarna.

Ett lite annorlunda kort från mig den här gången, men det var roligt att göra och jag hoppas det ger er inspiration att testa något liknande!

Kram Julia

Kategorier: Dekorationer, Inspiration, Kort, Pyssel | Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , | 4 kommentarer

Inläggsnavigering

4 tankar om “Grattiskort med vimplar

  1. Ida

    Det var så gulligt! Älskar vimplarna! Kraam!

  2. Syster Sophia

    Super fint kort 🙂 De lägger vi i hennes bok så hon alltid har kvar de 🙂 Kram! ❤

  3. Pingback: Altrade ramar « Lilla Konstnären

Lämna en kommentar

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.