Bok i bok

Hej!

Idag är det första gången det här året som jag faktiskt har satt mig ner och tagit mig tid att blogga i lugnt och ro så jag ligger lite efter. Som vanligt när jag sitter med datorn så kommer missen och ska sätta sig precis framför skärmen så man inte ser ett dugg!

Det har varit full rulle de här veckorna med envis kvarhängande förkylning, besök hos systrar och så har jag hunnit med två kalas!

Idag tänkte jag visa ett bok-kort som jag gjorde till min sambo i julklapp. När jag bestämde mig för att göra ett bok-kort så tänkte jag att varför inte se till att göra det tillräckligt stort så det faktiskt får plats en bok i det?! Så jag letade lite på nätet för inspiration och fastän det finns många som har lagt upp bilder och tutorials om just bok-kort hittade jag ingen bra sida om att ha en bok i bok-kortet. Så jag fick mäta och testa med boken jag valt för att se så den skulle passa eftersom jag inte hade några mått att utgå ifrån. Men det blev ju bra till slut!

Eftersom jag inte hittade några bra mått på detta kort så tänkte jag göra en egen tutorial med mått så det får plats en bok i. Det är ju en jätterolig sak att ge bort i present eftersom det blir allt-i-ett, kortet och presenten! Lämna gärna en kommentar så jag får veta vad ni tycker, det är alltid så roligt att läsa!

Kram Julia

Categories: Dekorationer, Inspiration, Kort, Kortvikningar, Pyssel, Tags | Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , | 2 kommentarer

Inläggsnavigering

2 thoughts on “Bok i bok

  1. Ida

    Å så sött!! Vilken fin present/julklapp!!
    Saknar dej! Kramar!

  2. Helt underbart fint! 🙂 Har ju nyligen sett den irl med;) och då är den ännu finare! Imponerande hur du kan skapa! Kramar!<3<3<3

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

