Maskulint kort

Idag tänkte jag visa ett till grattis-kort till en kille. Något som jag tycker är svårt att göra, är ett maskulint kort. Man vill ju gärna använda siden-band och glitter och allt sånt, men ibland kan det vara snyggt även utan det. Speciellt när kortet är till en kille, då vill man ju inte göra det för gulligt. Detta kort blev väldigt stilrent, men det var roligt att göra också!

Pappret till skjortan är vanligt kopieringspapper. För att göra det rutigt använde jag mig av washitejp som mask för att färga in de linjer som skulle skapa rutmönstret. Som färg använde jag distress ink faded jeans för den har en så bra mörkblå färg och distress-dynorna är så lätthanterliga när man bara vill ha en svag ton av en färg. Jag använde samma färg till slipsen, men eftersom pappret slipsen är gjord av är creme-färgat så blev det en lite mörkare ton, men det gjorde inget.

Roligt med en liten utmaning ibland, hoppas ni tycker om det!

Förresten, vet inte om ni kan se men det snöar på min blogg!

Julia

Categories: Inspiration, Kort, Maskulint kort, Pyssel | Etiketter: , , , , , , , , , , , , | 1 kommentar

Inläggsnavigering

One thought on “Maskulint kort

  1. Mamsi:)

    Jättefint kort! så snyggt gjort. Perfekt till en kille.
    Wow, ja, jag ser att det snöar – hur gjorde du det?? 🙂
    Saknar er.. Massor med kramar<3<3<3

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

