Kortskiss

Så här på kvällskvisten tänkte jag visa mitt tredje bidrag till en av Scrapptorgets tävlingar, #4 – Kortskiss:

Kortbasen är vanlig cremefärgad cardstock som jag satte på en bit papper med text på, clear embossade och inkade in med distress ink walnut stain och dusty concord. Fjärilen är från början en bit akvarellpapper som jag redan hade målat innan. Jag stämplade en fjäril på det pappret med svart dye ink och clear embossade över det(jag har inget svart embossingpulver). Sen hade jag på lite liquid pearls på vingarna för att ge lite skimmer. Blommorna lät jag vara som de var förutom att jag hade på lite silver embossing på kanterna så de skulle smälta in bättre.

Den runda cirkeln gjorde jag genom att använda en ”teknik” som kallas faux metal, vilket är precis vad det låter som, falsk metall. Jag tog en bit vanlig cardstock och embossade fyra lager med silver embossing. Medan det sista lagret fortfarande var varmt stämplade jag över det, vilket ger en häftig 3D-effekt. Sedan tog jag lite svart akrylfärg och penslade på och torkade bort det överflödiga. Detta gör att det ser lite slitet och gammalt ut. Tycker det är en jätterolig teknik och väldigt enkel också!

Julia

Categories: Dekorationer, Inspiration, Kort, Pyssel | Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , | 2 kommentarer

Inläggsnavigering

2 thoughts on “Kortskiss

  1. Kul att du lämnade en kommentar på min blogg. Vilka härliga alster du gör, ser att du målar en hel del.

  2. Mamsilams :)

    Jättefin! Och t.o.m ännu finare IRL 🙂
    Kramar i massor! <3<3<3

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

