Vintagekort med musiktema

Idag tänkte jag dela med mig av mitt senaste alster som är ett grattiskort med musik som tema.

Basen är vanlig cardstock som jag har satt tissue tape på och inkat in. Det orangea pappret är stämplat med en passande musikstämpel, embossat med clear embossing och sedan distressat och inkat i kanterna. När man inkar ovanpå genomskinlig embossing blir det en så snygg effekt. Man kan se den orangea färgen igenom embossingen och det ger en snygg kontrast tycker jag. Korsetten i mitten är helt enkelt brads som jag satt dit istället för öljetter och fäst ett band runt dem för att skapa en snörning. Uppe i högra hörnet fäste jag en brad som har en liten ögla i sig där jag fäste papperspärlor trädda på ett snöre tillsammans med en charm i form av en G-klav. Texten är skriven med limpenna och guldembossad. Blomman är gjord på liknande sätt som på kortet i mitt förra inlägg. Utstansade blommor inkade och guldembossade ihopsatta med en brad och dekorerade med lite Stickles guldglitter. Bladen är inkade och så har jag strött på två olika sorters torrglitter och även Stickles guldglitter i kanterna.

Enjoy!

Julia

Categories: Dekorationer, Inspiration, Kort, Pyssel | Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , | 3 kommentarer

Inläggsnavigering

3 thoughts on “Vintagekort med musiktema

  1. Mamsilams:)

    Verkligen välgjort. Vad får du allt ifrån? Så himla fint!:)
    Kram!<3<3<3

  2. super fint.. jag gillar ju verkligen vintage och du är så duktig 😀

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

