Mixed Media Art

Nu den senaste tiden har jag varit inspirerad av en tjej jag hittade på Youtube, RachO113. På hennes kanal blev jag introducerad till något helt nytt för mig; Mixed Media Art. Det betyder i princip att man använder sig av många olika medium att skapa med; till exempel att göra ett kort där du använder ink, akrylfärg, crackle eller glossy accents, glitter osv i lager på lager. Man kan göra det på kort, tags, canvas, egentligen vad som helst. Men själva principen är att du blandar olika tekniker, medium och material. Jag hittade henne när jag letade efter en video som förklarade bandanatekniken och hennes video var riktigt bra så jag kollade vidare. I förrgår gjorde jag klart två ramar som jag hade fastnat på men när jag började experimentera lite med olika medium hittade jag inspirationen igen och blev ganska nöjd med slutresultatet.

Sen igår gjorde jag en tag som också är lite av ett experiment:

     

Bakgrunden är en blandning av ink, genomskinlig embossing och Liquid pearls som jag blandade med en skvätt vatten och Distress ink för att få till ett skimmer i grönt.  Sen har jag även använt Liquid pearls-blandningen på blommorna och bladen vilket gav en ganska häftig effekt tycker jag. Klockan är målad med guldfärg och så hade jag på Glossy accents så det ser ut som glas. På bakgrunden har jag även stämplat text på papper som jag rev i bitar, inkade in och limmade fast och sen tog jag vanlig vit akrylfärg och strök på för att det skulle hamna mer i bakgrunden och inte sticka ut så mycket. Texten, ”Time Flies By”, skrev jag dit med en vanlig kalligrafipenna. Hoppas ni tycker om det!

Julia

Categories: Altrat, Dekorationer, Inspiration, Pyssel, Ramar, Tags | Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , | 1 kommentar

Inläggsnavigering

One thought on “Mixed Media Art

  1. Mamsilams:)

    Ååh, så fint!! Fantastiskt vad du kan skapa! Förstår att du är inspirerad av en sådan blandteknik, passar bra för dig som är så innovativ och skicklig! 🙂

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

