En liten titt i min pysselverkstad och ett kort

I helgen har det varit en fixarhelg. Vi lånade en borr av en kompis, satte upp lite hyllor och jag har fixat lite i arbetsrummet. Nu har jag äntligen fått upp min hylla ovanför skrivbordet. Det har jag velat göra i ett halvår ungefär.

Så här ser det ut där jag skapar! I hyllan har jag alla mina målarsaker och lite inspirationsböcker. Det lilla vita tittskåpet hittade jag på Panduro och målade vitt, sandpapprade och inkade och klädde in med fina papper och lite decoupage. Enda problemet blir sen när jag vill köpa fler saker för då får det inte plats… Sortimentskåpet med alla de små lådorna hittade jag på Clas Ohlson, jättebra för dekorationer och andra småsaker.

            

Idéen med anslagstavlan kom jag på när jag insåg att jag inte riktigt hade plats för mina washitejprullar och mönstersaxar någonstans. Jag tänkte att de måste ju gå att hänga upp på något sätt. Vi hade en massa krokar som låg och drällde så jag skruvade fast dem i en anslagstavla och nu har jag allt framför mig, jättesmidigt! Bandupphängningen hittade jag på nätet någonstans för ett tag sen, men då var stången fastsatt i väggen. men jag behövde ändå en hylla så då skruvade jag helt enkelt dit den i hyllan och det funkar utmärkt.

Sedan tänkte jag visa ett nytt kort som jag gjorde här om dagen:

Hoppas ni haft en trevlig helg

Julia

Categories: Inspiration, Kort, Min pysselverkstad, Pyssel | Etiketter: , , , , , , , | 1 kommentar

Inläggsnavigering

One thought on “En liten titt i min pysselverkstad och ett kort

  1. Sophia

    Jätte fint! Förlåt att jag är kass på att kommentera, har inte så mycket tid för datorn just nu 😛 Kraamis ❤

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

