Nattuggla

I natt kunde jag inte somna så jag satte mig i arbetsrummet och pysslade istället. Det blev två bokmärken:

På det första bokmärket har jag på själva tagen distressat in kanterna med Distress ink Broken China, Walnut Stain och Vintage Photo, på pappret längst fram har jag även använt Rusty Hinge. På ramen på den lilla upphöjda pappersbiten har jag embossat med ett genomskinligt, lite glittrigt embossingpulver och sedan på anagrammet i mitten med guldembossing. På fjärilen har jag använt Glossy Accents för att få en 3D-effekt och sedan har jag dekorerat med Stickles Platinum och Crystal. Bandet har jag inkat in med Broken China.

Sen blev jag klar med ett kort idag:

     

     

På bilden med berget har jag använt Distress ink Broken China, Faded Jeans, Walnut Stain, Aged Mahogny, Rusty Hinge, Wild Honey, Peeled Paint och Pine Needles. På bergstoppen använde jag Liquid Pearls White Opal som snö. Längst uppe i vänstra hörnet och på bokstäverna har jag använt Crackle Accents. Bokstäverna målade jag med akrylfärg, Crimson Red. Den stora blomman har jag färgat in med Aged Mahogny och Victorian Velvet och den lilla med bara Victorian Velvet och avslutat med Stickles Platinum.

Sedan kunde jag inte låta bli att använda vår nya symaskin på kortet också.

Julia

Categories: Bokmärke, Inspiration, Pyssel, Scrappat, Tags | Etiketter: , , , , | 1 kommentar

Inläggsnavigering

One thought on “Nattuggla

  1. Uuunderbaart!:) Så fint!! 🙂 (Vill ha;))
    Kram<3<3<3

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

