Gammalt och nytt på målerifronten

De senaste dagarna har jag suttit och målat från morgon till kväll och det känns härligt att vara inne i det här flödet, vilket brukar komma och gå i perioder.

När jag målar brukar jag ha en metod som kan vara både bra och dålig. Jag börjar på kanske fem tavlor på en gång och sen går jag runt och byter när jag tröttnar. Det är ett jättebra system om man inte vill hålla på med en tavla för länge (annars har jag så lätt för att stirra mig blind och börjar kladda och förstöra), men om man, som jag, har en tendens att komma till ett visst steg i en tavla och sen inte tar sig vidare har man till slut väldigt många halvfärdiga tavlor.

Så nu har jag tagit fram ett par gamla tavlor som jag började med för ett tag sedan och tänkte att jag ska försöka avsluta dem. Vilket är lättare sagt än gjort. Jag är perfektionist så jag har svårt att bli nöjd. Men igår blev jag faktiskt klar med en tavla (!) och jag blev nöjd också. Den blev så som jag ville ha den

Här kommer lite tavlor, de flesta har några år på nacken men den första i ledet är den jag gjorde klart idag:

Den sista målningen är den äldsta av dem jag lagt upp och är ett arbete jag gjorde i 9:an då vi skulle göra en kopia av en konstnärs verk. Jag valde Monets tavla ”Höst i Argenteuil” för jag älskar speglingar i vatten och det är en sån härlig höstbild!

Julia

Categories: Inspiration, Tavlor | Etiketter: , , , , | 6 kommentarer

Inläggsnavigering

6 thoughts on “Gammalt och nytt på målerifronten

  1. Sophia

    Så nu ska jag kommentera, har varit inne å läst men inte hunnit skriva nått än. Superfina tavlor syster och fina ramar, du är superduktig <3<3<3

  2. OJ oj oj Julia vad du är duktig på måla.. wow.
    Den ena vackra talvan efter den andra.
    Vad roligt att du gillar min blogg och tack för din goa kommentar hos mig.
    trevlig helg kraaaam

  3. WOW!!! Så vackra tavlor!!!

  4. Tack för din gulliga kommentar i min blogg =)
    O jisses vilka fina målningar du gjort…är grymt imponerad!!

  5. Mamsilams:)

    En härlig kavalkad av dina målningar!:) Har ju följt processen i många av dem, de är verkligen underbara! <3<3<3

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

